اخذ رتبه قسمت اول

اخذ رتبه قسمت اول

اخذ رتبه قسمت اول

تعریف رتبه بندی شرکت ها به بیان دکتر مازیار میر

رتبه بندی در واقع یک نوع دسته بندی تخصصی به منظور اصلاح و توسعه و بهبود فرآیند انتخاب و سرعت بخشیدن در انتخاب اصلح شرکتهای پیمانکار که اولا واجد شرایط بوده و دوما سابقه واقعی و درست و روشنی از کارهای خود داشته و سوما قابل اعتبار و اطمینان هستند

به عبارت دیگر پس از اخذ رتبه می توان در حد درجه رتبه به آن شرکت اعتماد و اطمینان نمود هرچند نه به صورت صددرصد اما انحراف مسیر با توجه به سختگیرهای شدید در اخذ رتبه درجه امنیت کار را بسیار بالا برده به لحاظ کمی و کیفی ارائه خدمات و دفاع از حقوق واگذارنده کار را در پی خواهد داشت و دست سود جویان و فرصت طلبها را کوتاه می نماید .

 

در شرکتهای دولتی و حتی خصوصی ملاک عمل داشتن رتبه و سپس الزامات دیگر است برای هر برنامه و پروژه کاری در هر زمینه ای باید قدرت و توان شرکتها و ادعاهای آنها مورد بررسی همه جانبه قرار گیرد. به عبارت دیگر شرکتهای دارنده گواهی صلاحیت، طبق ضوابط آیین نامه ارجاع کار به پیمانکاران، توسط‌ دستگاه‌های اجرایی به دقت و کاملا ارزیابی می شوند.

دریافت گواهی صلاحیت، مرحله نخست از پروسه احراز صلاحیت شرکتهای پیمانکار و یا….. می باشد و حضور درمناقصات دولتی و پروژه‌های بزرگ  خصوصی منوط به داشته صلاحیت های مربوطه می باشد.

شرکتها از لحاظ طرح ساجات چند دسته هستند :

۱- پیمانکاران

۲-مشاور

۳-طرح و ساخت یا اصلاحا EPC

۴-انفورماتیک

۵- انبوه سازان

اما برای اخذ رتبه یک الی چهارم چه مستنداتی باید آماده کنیم و چه پیوستهایی نیاز است بصورت خلاصه در این قسمت به ارائه این مستندات خواهیم پرداخت:

۱- کپی برابر اصل شذ مذارک ثبتی شرکت
الف (کلیه مذارک ثبتی شرکت از روز تاسیس تا امروز

ب) کلیه مدارک مربوط به پیمانها و قرار دادها به همراه مفاصاحساب مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی به تفکیک

د) کلیه مدارک تحصیلی شناسنامه و کارت ملی و کارت پایان خدمت و سوابق پرداخت بیمه افراد که برابر اصل شده باشند

و……

در مقالات بعد به تفصیل به ر مورد خواهیم پرداخت

مازیار مشاور و تحلیل گر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *