زبان بدن لئوناردوکوئن

زبان بدن لئوناردوکوئن

زبان بدن لئوناردوکوئن

                                                                                       صدای خَش‌دار عاشقانه 

به یاد لئونارد کوهن که در گذشت 

لئونارد کوهن شاعر، خواننده و رمان نویس مشهوکانادایی در سن ٨٢ سالگی درگذشت. در صفحه فیس‌بوک کوهن اعلام شده است: ما با اندوه عمیق خبر می‌دهیم که شاعر، ترانه‌سرا و هنرمند افسانه‌ای، لئونارد کوهن، فوت کرده است. 

کوهن که ابتدا به عنوان شاعر و نویسنده معروف بود در دهه ۱۹۶۰ میلادی در مونترآل کانادا در صحنه هنری هم پدیدار شد. لئونارد کوهن در سال ۲۰۱۱ میلادی به خاطر آن که مجموعه آثارش «بر سه نسل در سراسر جهان» تأثیر گذاشته است، برنده یکی از معتبرترین جوایز ادبی اسپانیا شد. لئونارد کوهن در سال ۲۰۰۵ بعد از آگاه شدن از آن که مدیر سابقش از صندوق بازنشستگی او پنج میلیون دلار برداشت کرده، مجبور به برگزاری کنسرت‌های جدیدی در سراسر دنیا شد. در سال ۲۰۰۹ این خواننده در حال اجرا روی صحنه از هوش رفت و در بیمارستانی در اسپانیا بستری شد. دلیل این حادثه را مسمومیت غذایی اعلام کردند. او چندماه بعد، به دلیل آسیب‌دیدگی ستون فقراتش مجبور به فیزیوتراپی شد و تور دور اروپای خود را لغو کرد. 

او با ترانه هایی از جمله تا انتهای عشق با من برقص، سوزان، هله‌لویا و بدرود ماریان به شهرتی جهانی دست یافته و آلبوم «من مرد تو هستم» در سال ۱۹۸۸ از نظر تجاری موفق‌ترین آلبوم وی لقب گرفت. کوهن در مراسم گرمی سال ۲۰۱۰ در لس آنجلس جایزه یک عمر دستاورد هنری را دریافت کرد. 

لئونارد کوئن کیست؟ 

(انگلیسی: Leonard Cohen، زادهٔ ۲۱ سپتامبر ۱۹۳۴ – مرگ ۷ نوامبر ۲۰۱۶)[۱] شاعر، رمان‌نویس و خواننده و ترانه‌سرای یهودی‌تبارکانادایی بود. شهرتش بیشتر به خاطر موسیقی او بود.[۳] کوئن اولین کتاب شعرش را در سال ۱۹۵۶ در مونترال منتشر کرد، اولین رمان او نیز در سال ۱۹۶۳ به کتاب فروشی‌ها آمد. درون مایه شعرهای او دین، انزوا و روابط میان فردی است. او سال‌هایی را نیز به تمرین ذن بودایی سپری کرد. 

کوئن در ۱۰ مارس ۲۰۰۸ به عنوان عضو جدید تالار مشاهیر راک اند رول معرفی شد.[۴] وی در تاریخ ۷ نوامبر سال ۲۰۱۶ درگذشت و مرگ وی ۱۰ نوامبر اعلام شد لئونارد کوئن در سال ۱۹۳۴ در یک خانواده متوسط یهودی در مونترال کانادا زاده شد. پدرش که تاجر پوشاک بود، در نه سالگی لئونارد درگذشت. او در رشته زبان انگلیسی از دانشگاه مک‌گیل دانش‌آموخته شد و در سال ۱۹۵۵ به خاطر نوشته‌های خلاقانه‌اش جایزه ادبی Mc. Naughton را از آن خود کرد. کوئن شیوه زندگی بسیار آزادی را برگزیده بود که شامل ارتباط با زنان متعدد، آزمودن ال.اس.دی و سفر به دور دنیا می‌شد. 

اولین حضور کوئن در صحنه موسیقی، جشنواره موسیقی مردمی نیوپورت (Newport Folk Festival)، در تابستان ۱۹۶۷ بود. این روند با دو کنسرت در نیویورک و یک حضور برای اجرای اشعارش در تلویزیون سی‌بی‌اس دنبال شد. کوئن در سال ۲۰۱۱ به دلیل «مجموعه آثارش که بر سه نسل در سرتاسر جهان تأثیر گذاشته‌است» جوایز شاهدخت آستوریاس – یکی از معتبرترین جوایز ادبی اسپانیا – را دریافت کرد. هیئت داوران جایزهٔ پرنس آستوریاس در مورد کوئن گفتند که «او تصویری آفریده‌است که در آن، شعر و موسیقی درهم آمیخته‌اند و به چیز گران بهای تغییرناپذیری بدل شده‌اند زبان بدن عشق کوئن با عشق می خواند انگار معشوق او در میان بازوانشن جای دارد و یا به دنبال او می دود و هر گز به آن نمی رسد او در ترسیم عشق و رد پای عشق استاد است کوئن می داند باید چگونه از زبان بدن برای نشان دادن احساس خود استفاده کند. 

توصیه میشود مطالب زیر را مطالعه نمایید: 

چکیده کتاب الفبای زبان بدن حرفه ای 

تعابیر ارتباطات غیر کلامی یا زبان بدن 

موفقیت نامحدود با زبان بدن 

زبان بدن (تکان خوردن یا به جلو حرکت کردن یا به عقب رفتن) 

 مازیار میر مشاور و تحلیلگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *