زبان بدن درآموزش قسمت ششم

زبان بدن درآموزش قسمت ششم

 

لطفا و حتما از زبان غیرکلامی بجا استفاده‌کنید

 آیا از علم زبان بدن اطلاعی دارید برای آن دسته از عزیان که نسبت به این علم اطلاعی در دست ندارند عرض کنم که زبان بدن یا body language یکی از برترین خصوصیات نسل بشر بر روی کره خاکی آن است که قدرت تکلم و سخن گفتن دارد. او می تواند با به کارگیری کلمات و جملات احساسات و نیات درونی اش را انتقال دهد. زبان بدن یا زبان بی زبانی تنها با آنچه «body language» یا زبان حرکات بدن و اجزای آن خوانده می شود،به کلیه ژستها و حرکتها و حالتها مانند انواع نگاه راه رفتن و نشستن و…. زبان بدن گویند.زبان بدن شامل دو قسمت است . یکی زبان حرکات بدن و دیگری زبان آرایش و ظاهر بدن؟

محقق تعلیم و تربیت رودولف هایدمن از دانشگاه توربینگن آلمان معتقد است: برای شروع کلاس بهترین حالت یک احوالپرسی ساده با دانش‌آموزان است که البته بدون زبان غیرکلامی غیرممکن است. یک سخنران با تجربه با گفت‌وگوی مستقیم با یکی از شنوندگان سخنش را آغاز می‌کند و در تمام مدت سخنرانی سعی می‌کند تک‌تک شنوندگان را نگاه کند و حتماً در مدت سخنرانی تن صدای خود را تغییر می‌دهد تا خسته‌کننده نباشد.


لطفا و حتما مقاله رازهای جذب و اقناع را بخوانید


زبان غیرکلامی معلم به شرطی می‌تواند مؤثر باشد که دانش‌آموزان او را ببینند نه اینکه معلم پشت میز یا تخته مخفی شده باشد یا به هنگام تدریس پشت به دانش‌آموزان داشته باشد. بهترین مکان برای معلم در کلاس نزدیک میز خودش است، او در این حالت ایستاده و همه دانش‌آموزان او را می‌بینند. معلم نباید جلوی کلاس درس دست‌ها را در جیب‌هایش بگذارد، زیرا این حالت معلم را محدود می‌کند. فرم ایده‌آل این است‌که دست‌های او آزاد باشند، این نشان‌دهنده آمادگی معلم برای برقراری ارتباط با دانش‌آموزان است. او باید گاه‌گاه جای خود را تغییر دهد ولی اگر مرتب از این طرف کلاس به آن طرف کلاس برود حواس دانش‌آموزان پرت می‌شود و متوجه درس نخواهند شد. نکته مهم این است که معلم باید به تک‌تک دانش‌آموزان نگاه کند وگرنه آنها فکر می‌کنند که معلم آنها را نادیده گرفته، چون که تأثیر نگاه غیرقابل انکار است. معلمان به هنگام سوال کردن نباید با انگشت به دانش‌آموز اشاره کنند، خصوصاً اگر به آن دانش‌آموز نزدیک باشند، این حالت در دانش‌آموز ترس و نگرانی ایجاد می‌کند به‌جای اینکه در او انگیزه به‌وجود بیاورد. بهترین روش این است که از دانش‌آموز فاصله بگیرد و مستقیم به‌طرف او نگاه کند و با دست کامل به دانش‌آموز اشاره کند.

 

معلمی که دائم به در و پنجره نگاه می‌کند به معنی آن است که او فکرش خارج از کلاس درس می‌چرخد و توجهی به دانش‌آموزان ندارد. استفاده آگاهانه از زبان غیرکلامی نمایش نیست بلکه باعث تأثیر بهتر سخنان فرد می‌شود، هر چه زبان غیرکلامی طبیعی‌تر باشد بیشتر مورد قبول مخاطب قرار می‌گیرد. معلمانی که از زبان غیرکلامی به‌درستی استفاده می‌کنند رابطه بهتری با دانش‌آموزانشان برقرار می‌کنند.

 


لطفا مقاله زبان بدن عشق را مطالعه فرمائید


رازهای مهم در باره تحلیل زبان بدن شاگردان

 

تحت هیچ شرایطی خود را استاد زبان بدن ندانسته و دانشجویانتان را به لحاظ زبان بدن تفسیر نکنید این را به لحاظ سه دهه آموزش و دانشجویی می گویم که این یک خطای بزرگ و نابخشودنی است علت و چرای آنرا به خودتان واگذار می کنم لطفا و حتما به انتقال مفاهیم توجه داشته و متمرکز شوید.

 


لطفا و حتما زبان بدن عشق از واقعیت تا دروغ را مطالعه فرمائید


 

به زبان بدن خودتان بیشتر دقت کنید تا دانشجویان و یا شاگردان

 

اگر به زبان بدن خودتان توجه کنید دیگر تمرکزتان به عیب جویی و یا از دست رفتن تمرکز را شاهد نخواهید بود. این مهم تاثیرگذاری شما را دو چندان نموده و با کوچکترین رفتار و صحبت کردن دانشجویان شما را نباید و تحت هیچ شرایطی بهم نخواهد ریخت یک حرفه ای نباید به این زودیها از کوره در برود و رنگ چهره اش و ظاهرش نباید هویدا کننده مکنونات قلبی اش باشد… ادامه دارد

 مازیار میر مشاورکسب وکار

Mazyar Mir professional consultant and analystd

cfhk fnk.cfhk fnk jjg.cfhk fnk jjg,gogبهترین استا ل لخ لخخلخخلد مذاکره و زبان بدن 

 یک پیشنهاد دوستانه حتما مطالب زیر را هم مطالعه فرمائید:

زبان بدن وانگشتر

زبان بدن فیلم فروشنده

زبان بدن – سیاستمداران قسمت اول

تحلیل تخصصی زبان بدن هیلاری کلینتون و دونالدترامپ

رمزگشائی زبان بدن مردان عاشق

جدیدترین زبان بدن عشق

زبان بدن آرایش قسمت اول

زبان بدن هیلاری کلینتون قسمت دوم

زبان بدن خفاش شب قسمت اول

کارگاه یک روزه ارتباط موثر و زبان بدن ویژه خانمها

زبان بدن دکتر ظریف

تحلیل زبان بدن هیلاری کلینتون

 مازیار میر مشاورکسب وکار

Mazyar Mir professional consultant and analystd

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *