جایگاه مدیران ایده ال گرا در صنعت املاک

جایگاه مدیران ایده ال گرا در صنعت املاک

نوشته دکتر مازیار میر

به نظر می­ رسد مدیران و کارشناسان صنعت املاک که پیوسته همه گزینه‌های ممکن را پیش رو داشته ویا در نظر می­ گیرند و ایده ال گرا هستند هرگز هیچ گزینه ­ای را اجرا نخواهند نمود .
سال‌ها است که در صنعت املاک شاهد کارشناسان و مدیرانی هستیم که همه قسمت‌های گوناگون بازار را هدف می‌گیرند ، و خب متأسفانه معمولا هرگز به هیچ‌کدام هم دست نمی‌یابند . نه فروش و نه ساخت و نه . . . . .

یادمان باشد که فروشنده‌ای حرفه ­ای و نیمه حرفه ای که همه معامله‌ها را تعقیب می‌کنند معمولا در انتها هیچ موفقیتی را کسب نمی‌ کنند به اصطلاح هیچ معامله‌ای را جوش نمی‌ دهند اما چرا ؟
در این راستا شاید باید کمی به عقب باز گردیم .
ما پیوسته از آدم ابا البشر گرفتار یک اجبار وسواسی حادگونه بوده وخواهیم بود .
نسل بشر در طول تاریخ برای برداشتن هر تعداد هندوانه ممکن با یک دست بوده وهست و . . . . . در نهایت سوار هیچ کاری هم نیستیم ، ولی گزینه‌ها را پیش روی خود همه را نگه می‌داریم .

فکرمی کنم این موضوع به راحتی می‌تواند به قیمت موفقیت و عدم موفقیت در املاکی ‌های آماتور و غیرعلمی تمام شود .
املاکی ‌های علمی باید یاد بگیرند که اول درها را ببندیم و فقط تخصصی ودر یک یا دو یا حداکثر سه رشته فعالیت کنیم .

هرچه تخصصی ‌تر بهتر . . .


به شدت معتقدم یک استراتژی برای املاکی ‌های حرفه ‏ای و در درجه اول بیانیه‌ای است برای چیزهایی که هرگز و تحت هر شرایطی نباید مشغولشان شویم . یک استراتژی مشابه برای حتی زندگی مان قرار دهیم این است که :

چیزهایی را که نباید در زندگی دنبال کرد ، روی کاغذ بیاورید و هر وقت گزینه‌ای مطرح شد آن را با فهرست آنچه که نباید سراغشان بروید ، بسنجید . این کار نه تنها شما را از به دردسر افتادن حفظ می‌کند ، بلکه کلی از زمانتان را برای اندیشیدن بسیار آزاد خواهد کرد .

آری یک بار این فکر سخت را به سرانجام برسانید و بعد به جای آنکه هر بار که دری گشوده شود ، یا پیشنهاد اغواگرانه ای دیدید . . . . راحت بنشینید و دندان طمع را بکشید و سپس ذهنتان را کاملا متمرکز کنید روی کار اصلیتان اما فقط به این لیست تخصصی خودتان مراجعه فرمایید .

یادتان باشد بسیاری از دروازه‌ها ارزش وارد شدن را ندارند حتی وقتی که دستگیره‌های درشان به‌راحتی بچرخد و باز شود و یا . . . . .