زبان بدن قسمت بیستم

زبان بدن قسمت بیستم

زبان بدن قسمت بیستم

این مقاله در ادامه مطلب زبان بدن قسمت نوزدهم نگارش شده است:

چگونه سلطه خود را روی دیگران داشته باشیم

با توجه به آنچه تاکنون درباره اثرات حرکات و نشانه های مبتنی بر کف دست در حالت بالا یا پایین گفتیم ، اجازه دهید ارتباط و اهمیت آن را در ارتباط با دست دادن بررسی و کند و کاو کنیم. در روم باستان، دو رهبر که یکدیگر را می دیدند و می خواستند به یکدیگر خوشامد گویند، عملی انجام می دادند که در دوران معاصر می توان آن را به عنوان نوعی کشتی گرفتن در حال ایستاده توصیف کرد. اگر یکی از رهبران قوی تر از دیگری بود، دست او بود که نهایتاً روی دست دیگری قرار می گرفت که اصطلاحاً می گوییم که او دست بالا را دارد.

فرض کنیم شما برای نخستین بار کسی را ملاقات می کنید و با هم دست می دهید . یکی از سه نوع تأثیر و دیدگاه پایه ای ذیل به طور ناخودآگاه انتقال می یابد:

تسلط: “او می خواهد بر من تسلط پیدا کند. باید حواسم را جمع کنم.”

فَرمانبری:” می توانم بر این شخص مسلط گردم. هر کاری بخواهم انجام می دهد.”

مساوات: ” با این شخص راحت هستم”.

زبان بدن قسمت بیستم

این احساسات را بی آن که بر آن آگاهی داشته باشیم ارسال و دریافت می کنیم، لیکن این احساسات می توانند یک اثر فوری روی برآمد و سرانجام این ملاقات داشته باشند. در دهه های هفتاد میلادی در کلاس های مهارت های کسب و کار، اثرات فنون دست دادن را ثبت و مستند ساختیم و به صورت درس هایی برای راهبردهای کسب و کار درآوردیم؛ درس هایی که می تواند تأثیرات عمیق و اساسی در هر ملاقات رو در رو داشته باشد؛ خواهید دید که منظور چیست.

با چرخاندن دست در یک دست دادن (توسط آستینی که راه راه است) به گونه ای که کف دست شما رو به پایین قرار گیرد (به تصویر توجه کنید) حالت تسلط ایجاد و القا می شود. لازم نیست کف دست شما به طور کامل رو به زمین قرار گیرد، اما به هر حال دست بالا را دارید و این پیام را می فرستید که می خواهید در این ملاقات و مواجه مهار را در دست داشته باشید.

در بررسی ۳۵۰ نفر از مدیران ارشد و موفق (۸۹ درصد مردم) مشخص شد که نه فقط تقریباً تمام آن ها در دست دادن پیشقدم هستند، ۸۸ درصد مردها و ۳۱ درصد زن ها از موقعیت مسلط دست می دادند. مسأله قدرت و تسلط معمولاً برای زن ها اهمیت کمتری دارد و به همین دلیل می بینیم که چرا از سه نفر خانم،تنها یکی از حالت تسلط در دست دادن استفاده می کند. همچنین دریافتیم که برخی از خانم ها در موقعیت های اجتماعی، به صورت نرم دست می دهند تا نشان  دهند که مطیع هستند. این روشی است تا بر زنانگی خود تأکید کنند و یا چنین القاء کنند که می توان بر آن­ها تسلط یافت. لیکن در یک چارچوب مربوط به کسب و کار و معامله، چنین برخوردی می تواند فاجعه بار باشد، زیرا دیگران به جنبه های زن بودن وی توجه کرده و او را جدی نخواهند گرفت. به رغم آن که این روزها مُد است و درست می دانند که بگویند زن و مرد برابرند، زن هایی که در ملاقات های حرفه ای بیش از حد روی زن بودن خود تأکید و آن را به نمایش می گذارند، نه توسط زن های همکار و حرفه ای خود و نه توسط مردان در کار معاملات و داد و ستد جدی گرفته نمی شوند. منظور این نیست که زنی که در کسب و کار حرفه ای مشغول به کار است، باید مثل مردها عمل کند؛ اگر می خواهند که از همان اعتبار مردان برخوردار باشند، صرفاً لازم است که خانم ها از برخی نشانه های زنانگی اجتناب کنند، از دست دادن نرم، دامن کوتاه و کفش پاشنه بلند. زن هایی که در جلسات جدی حرفه ای و کسب و کار ، علائم شدید و قوی زنانگی ارسال می کنند، اعتبار خود را از دست می دهند.

در سال ۲۰۰۱ ، ویلیام چاپلن در دانشگاه آلاباما پژوهشی در مورد دست دادن انجام داد و کشف کرد که افراد دارای شخصیت برون گرا و اجتماعی، قرص و محکم دست می دهند در حالی که افراد خجالتی و عصبی نه . همچنین معلوم شد زن هایی که ذهن بازی در مورد افکار نو دارند، از دست دادن محکم استفاده می کنند. مردها، قطع نظر از این که ذهن بازی داشته باشند یا نه، محکم دست می دادند. بنابراین از زاویه منافع کسب و کار به صلاح خانم هاست که محکم تر دست بدهند، به خصوص با مردها…

مازیار میر

ادامه مطلب را میتوانید از اینجا دنبال کنید:

زبان بدن قسمت اول

زبان بدن قسمت دوم

زبان بدن قسمت سوم

زبان بدن قسمت چهارم

زبان بدن قسمت پنجم

زبان بدن قسمت ششم

زبان بدن قسمت هفتم

زبان بدن قسمت هشتم

توصیه میشود مطالب زیر را مطالعه نمایید:

چگونه خیریه قدرت مندی داشته باشیم؟

تفکر نوین در ساخت خیریه های قدرتمند

اژدهای فروش – خانمهای مدیر حرفه ای چگونه رفتار می کنند؟

قدرت لمس کردن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *