مدیریت زمان کلیدهای استفاده موثر از زمان

مدیریت زمان کلیدهای استفاده موثر از زمان

 

مدیریت زمان

 

 

کلیدهای استفاده موثر از زمان

آیا می خواهید در طول روز کارهای بیشتری انجام دهید؟ در اینجا 10 روش برای کارآمدتر بودن آورده شده است:

1. سازماندهی کنید. محل کار خود را از جمله میز، تجهیزات، سوابق، فایل ها، جعبه ابزار، ماشین آلات و هر چیز دیگری که در انجام کار خود استفاده می کنید، سازماندهی کنید. وقتی همه چیز سر جای خودش باشد و بدانید هر کالا کجاست، هرگز از جستجوی آن ناراحت نخواهید شد. شما می توانید یک کار را خیلی سریعتر به پایان برسانید.

2. قبل از شروع فکر کنید. قبل از شروع کار، کمی مکث کنید تا مطمئن شوید که تمام اطلاعات، مواد و ابزار لازم برای تکمیل آن را دارید. این بررسی از قبل به شما امکان می‌دهد تا یک کار را بدون وقفه تکمیل کنید تا چیزی را که نیاز دارید به دست آورید.

3. به دنبال راه های بهتر باشید. به طور مداوم به دنبال راه های آسان تر و سریع تر برای انجام کار باشید. هرچه زودتر آنها را کشف کنید، زودتر می توانید در زمان خود صرفه جویی کنید.

4. از تجربیات خود استفاده کنید. برای انجام تکالیف و حل مشکلات بیشتر با تجربه خود تماس بگیرید. به فایل های خود مراجعه کنید تا ببینید در گذشته چگونه با یک تکلیف یا مشکلات مشابه برخورد کرده اید.

5. استفاده از ابزار بهتر. در صورتی که بخشی از کار شما با تجهیزات یا ماشین آلات جدید سریعتر و کارآمدتر انجام شود، احتمالاتی را در نظر بگیرید. روشی را مطالعه کنید که ممکن است این کار انجام شود و هزینه آن را قبل از ذکر آن به رئیس خود تعیین کنید.

6. حجم کار خود را سرعت دهید. کارهای روتین خود را به طور مساوی در طول روز کاری خود پخش کنید، به جای اینکه سعی کنید آن ها را یکجا انجام دهید. اگر سعی کنید چنین مشاغلی را یکی پس از دیگری انجام دهید، احتمالاً به دلیل عدم علاقه، سرعت خود را کاهش می دهید.

7. مشاغل روتین خود را مرور کنید. کارهای معمول خود را به صورت دوره ای بررسی کنید تا ببینید آیا آنها ضروری هستند یا خیر. گاهی اوقات یکی را می یابید که دیگر هیچ ارزشی ندارد و قابل حذف است.

8. برای مشکلات پیچیده وقت بگذارید. مشکلی را که شما را دچار مشکل می کند کنار بگذارید. با انجام این کار زمان را از دست نخواهید داد زیرا ضمیر ناخودآگاه شما همچنان روی مشکل کار می کند.

9. از اتلاف وقت خود بپرهیزید. راهی پیدا کنید که با افرادی که وقت شما را با شایعات، شایعات و صحبت‌های بیهوده تلف می‌کنند یا از آنها دوری کنید. در صورت لزوم مستقیماً به آنها بگویید که کار دارید.

10. معطل نکنید. از صرف وقت برای فکر کردن به کارهایی که هنوز در طول روز باید انجام دهید، خودداری کنید. زمانی که در مورد کارهایی که باید انجام دهید به تعویق انداختن می‌شود، هیچ نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *